gravatar

telahan awal pagi..


mata sukar nak dilelapkan..dek kerna ptg yg redup..mata pun lesu..selesu fikiran dan ingatan pada mereka yg menyayangi dan disayangi..adakala mata terkeliru ngan pandangan mata yang mengancam kalbu..terasa cairnyer hati disebalik keegoan itu..


mlm ni kurang idea nak menulis..ayat secantik dan semerdu kata..xtertulis..xselancar dan setenang ari3 lepas..kurang idea yg hadir..kurang menusuk dan kurang menyengat..

kadang2 keikhlasan hati cukup untuk menidurkan dan melembutkan hati yang kering dan keras itu..sampai kapan mahu ketemuan jalan terakhir..sampai biler mahu berterusan..masing2 tahu dan masing2 terasa hati..yg faham, berkecil hati..memendam rasa..alangkah kesian pada mereka..ingin rasanyer dilempar jauh perasaan dan keinginan hati..tp tewas dek kerna kelembutan dan rs syg..ingin dikuatkan demi keselesaan dan kebahgian mereka..tp masih mencuba..alangkah lamanyer tempoh masa berkabung yg wujud dan diberikan...


mengubat hati yg luka..terluka sambil ketawa...inilah jalan dicari..inilah kesan diketahui..bermain api..kalau takut dilanda ombak jangan berumah di tepi pantai..berjuang lah..lawan tetap lawan..biar kecundang dengan bermaruah..buakn tidak berdarah..cuma menyerah..
Add Imagekalau dulu kuat atiku..tanpa menoleh ke belakang membawa diri..setelah luka dilukai..keinginan terjun ke dunia jauh sn..amat kuat..nsb kehadiran dia..memberi nasihat telah menyedarkan..dunia masih jauh..dunia memerlukan mereka..

tp kenapa dia ttp tidak ingin berubah..selesa dan ingin tamak seperti sebelumnya..malahan tamaknya telan membuatkan orang lain dalam situasi serba salah dan kesedihan melanda sedalam yg dapat di lubuk hati org yang baik itu...sumer tidak bersalah..cumer menjaga hati...

jgn disalahkan takdir..ada hikmah dia nih..mengajar erti kedewasaan..sebenarnya masalah yg dtg sebenarnya untuk menyelesaikan mslh yg telah dihadapi..jika itu yg terbaik..relakan ia berlaku..relakan ia bersatu..relakan mereka berpadu..doakan mereka selalu...amin...



ulangan kisah dan kesedihan patut berhenti.membina kisah yg sedey berulang kali membosankan..pelakon yg sm..mendendangkan skrip yg sm..arghhh..bosan deyh..


sayangilah aku sahaja..cuma kau ku sayangi..sumer dijanjikan begitu..smpai msnyer..sumer disayangi..ketamakan melanda hati..maybe tulisan ini membawa kesan di akhirnya..tp cukuplah mereka ketahui..tuhan maha adill...sumer aper yg berlaku ditentukan..






kita yg melaksanakan aper tertulis jer..tp jgn disalahkan jika kita diberi perluang untuk berfikir..aperlah salahnyer sedikit ruang untuk mengamati kesan dan tindakan yg kejam dapat difikirkan...oh..fikirkanlah tentang kami...kasihan kami..tidakkah kau kasihan?????

Click for Charity