gravatar

cakap2 kosong





kadang2 terpikir lak..naper ler selemah itu..naper ler leh jadi gitu..ntah ler..disalahkan takdir..kita yang merancang..tapi perancangan Allah lagi berkesan..biarlah seribu daya dan seribu jaya..jgn dicabar ketentuan yang datang..

setelah direncanakan..maka terserlahlah kejadian dan peristiwa menduga hati dan akal..biler difikirkan..xtercapai dek akalku dan xtersangkut pun secebis dedaun yang jatuh..

usah ditangisi..biarkan berlalu..gendang sudah dipalu..paluan sudah didengari..langkah sudah digerakkan..panglima perang sudah berderum..ke hadapan menerjah duri dan cabaran berliku..

terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata inilah padahnyer..diceritakan xmampu menahan panahan dan terjahan kaki yang baru melangkah gagah..akulah juara..

kekalahan di ranjang pentas mereka..aku tewas dek kelebihan mereka dan kekurangan aku..

sampailah masa akan dipertontonkan kepada dunia..kamilah juara..kamilah kemenangan..

penonton cuma bertepuk tangan sedangkan musuh mencapai kemenangan di hati dan pandangan sayang..

ntahlah..dunia..roda yang bergolek di atas seringkali lambat untuk ke hadapan..tapi biler dilanggar badai..musnahlah impian dan harapan berkecai membina impian..

jangan disalahkan anak kecil yang masuk ke rumah..tapi salahkanlah rumah tidak dipagari cinta dan sayang yang kukuh...peperangan besar menimpa..pedang kata bermain di tangan..lontaran bom membina dan memberi kesan sejuta hari..laksana lontaran atom di sana..

perlahan langkah longlai membina dan berdoa..tiada kekesalan dan kekuatan untuk ke hadapan melihat ketenangan mereka berdua membina kota..

apakah langkah kan berakhir di sini..dunia menyaksikan pertembungan mereka..tanpa segan silu..dunia mentertawakan..inilah dugaan..yg kuat akan berkuasa dan yg lemah akan tersadung di kaki tiang kota yang rebah..

namun aku kuatkan diri..berada di tengah2 kancah peperangan dengan azam yang disimpan di dalam hati..andai ini takdirku..andai ada esok lagi untukku..dunia kan menyaksikan..andai mereka yang itu untuk bersamaku di perang ini..biarlah langkah ini kuat..andai mereka tewas di pertengahan jalan...doakan kami syahid dan sampai ke penghujung jalan..

dunia menyaksikan mereka sambil tertawa mengatakan..inilah dunia..yang kuat kan menang..yang lemah dan gagal..kan tewas di kaki neraka..

ikatan dan hubungan dunia menandakan dunia makin tua dan makin lemah...

tapi di sudut dunia itu..ada harapan dipertaruhkan..kerna dunia telah lama menyaksikan mereka bersama bergandingan bahu menonton perihal dan aksi serta telatah anak2 kecil yang menang di medan peperangan...aku hanya mampu berharap kan ada awan yang cerah di sebalik kelambu dunia yang kelam..


sentiasa berharap ada tangan yang membawa ke dunia yang baru..andai dunia itu sudah melabuhkan sayapnya..andai aku kan tahu..dan setia mencari ketenangan di dunia...

Click for Charity