gravatar

you'll find the way dan jangan abaikan saat mereka tersentak ketika hiba di hati..

biler mereka terdengar adik2 menyanyi dan betapa mereka berusaha mencari dan yakin untuk menjadi insan yang kamil dan erti muslim yang sejati dan anak yang soleh serta khalifah yang berjaya di muka bumi, mereka tunduk sambil mengalirkan air mata..

lupakah mereka pada sumpah dan janji mereka..yakin dan teguh berjuang demi perjuangan..di saat mereka menemui hidayah dan sedikit keinsafan untuk berjuang bersama saf kepimpinan..

bukan menyesali tapi mensyukuri diberi kesempatan melakar dan menurunkan idea serta tenaga membimbing dan menyajikan ilmu serba sedikit di saat kekangan dan kesempitan akibat sekatan dan kedengkian mereka..

manis dan cukup bermakna saat dan ketika mereka diuji tentang kesetiaan dan keperluan memberikan taat setia kepada ketua tanpa berbelah bagi..semua keputusan dan kebarangkalian telah difikirkan dan dimesyuaratkan..




mungkin leka dan tergelincir di saat mendaki..mereka hanyut dan lemas..seketika diberikan ingatan..tapi mereka seolah mungkir bahagia dan benidakkan kebenaran...mereka asyik dilanda badai dunia yang menjaja kepuasan dan keperluan diri mereka...

terima kasih Allah mereka bersyukur..sedikit rasa dan sentuhan yang bermakna di ruang paling dalam hati mereka..air mata mereka sedikit teruji..bukanlah sudah lama tidak menitiskan air mata..tapi mereka tunduk...merasa bersalah dan takut...mereka seolah lari dari medan perjuangan dan peperangan..mereka kalah dan sembunyi....mereka berpaling tadah...mereka seolah2 menghianati perjuangan mereka yang terdahulu..........

tunduk mengalah sambil diam terluka sendiriiii.....

Click for Charity